Hyvinvointialueyhtiö Hyvil Oy palvelee 1.1.2023 lähtien Hyvinvointialueen päättäjiä eli luottamushenkilöitä, viranhaltijoita ja työntekijöitä. Hyvil tarjoaa sote-muutostukea, neuvontaa, lainsäädäntötyöhön vaikuttamista sekä verkostoja kokemusten vaihtamiselle ja yhteiselle vaikuttamiselle. Hyvil tekee yhteistyöstä valtion hallinnon kuten ministeriöiden ja median kanssa. Hyvinvointialueiden yksittäisiä palvelunkäyttäjiä, potilaita ja asiakkaita Hyvil ei palvele.
Yhtiöllä on kolme päätehtävää:
- Lainsäädäntöön osallistuminen ja vaikuttaminen
- Neuvontapalvelut
- Verkostojen ja muun yhteistyön mahdollistaminen
Hyvilissä hyvinvointialueita palvelevat sote- ja pelastusalan asiantuntijat mm. seuraavissa kysymyksissä:
- sosiaalihuolto ja -palvelut, kuten lastensuojelu, toimeentulotuki, vammaispalvelut, aikuissosiaalityö ja ikääntyneiden palvelut
- terveyspalvelut, kuten perus-, terveydenhuolto ja erikoissairaanhoito, suun terveydenhuolto, päivystysasiat ja kuntoutus
- palvelujen järjestämiseen liittyvät asiat, kuten asiakasmaksut ja palveluseteli
- ennaltaehkäisevät sote-palvelut
- pelastustoimi
- tietosuoja, tietojärjestelmät ja digitaalisuus
- hallintojuridiikka.
Tiedotteet
- Ammattihenkilölain muutoksella ei tavoitella sosiaalityöntekijän ammattipätevyys-vaatimusten heikentämistä
- hyvinvointialuealoite.fi –verkkopalvelun pilotti julkaistaan tiistaina 8.10.2024
- Hyvinvointialueyhtiö Hyvil on huolissaan hyvinvointialueiden kantokyvystä
- Hyviä uutisia hyvinvointialueilta: Pelastustoimi ei ole kriisissä
- Tiedon liikkuvuuden parantaminen säästäisi koko yhteiskunnan varoja – Kela ja Hyvil nostavat SuomiAreenassa esiin ajankohtaisen ongelman
Yhteydenotot
MINNA KORKIAKOSKI-VÄSTI
toimitusjohtaja
+358 9 771 2304, +358 50 325 5600
minna.korkiakoski-vasti@hyvil.fi
Kuvia median käyttöön:
Mikäli tarvitset kuvia henkilöstöstämme julkaisuun tai uutiseen yms. otathan yhteyttä: hanna.menna@hyvil.fi tai +358 50 448 5140